Reklama
 
Reklama
Reklama

Meditace

Meditace je hluboké soustředění, kde vás myšlenky obtěžují. Zkušení jogíni již umí s tímto stavem pracovat tak, že se plně oprostí od všech myšlenek.

Meditace (obrázek)

13. 3. 2019 –  Nejprve musíme zklidnit mysl, mohou se nám zjevovat různé obrazy, které nám mají něco napovědět. Naším úkolem je sledovat je, nikoliv hodnotit.
Meditovat můžeme i za pomocí mandal. Mandala je obrazec, který slouží ke zklidnění mysli. V každém případě se rozvíjí naše duše a komunikujeme nejen s ní, ale i s naším podvědomím. Někomu se může při tom otevřít i třetí oko, které najdeme přibližně mezi obočím. Při meditaci poznáváme své Já a učíme se pochopit svoje pocity a rozvíjet intuici, která je poté na vysoké úrovni. Své pocity pozorujeme a jejich rozbor ponecháme na pozdější dobu, kdy již budeme v normálním bdělém stavu.

Někomu může činit potíže se ponořit do sebe, může mít strach, protože uvnitř sebe nacházíme nejen to hezké, ale utkáme se také se svými vlastními démony, které si nechceme připouštět. Můžeme prožít opravdu bolestné okamžiky, ale ty jsou velmi důležité pro náš růst, takže bychom se jich neměli obávat. Své strachy, žárlivost, nepřejícnost a ostatní negativní emoce musíme vytáhnout na povrch, abychom se s nimi mohli utkat a přijmout je. Přece jen jsou naší součástí.

V meditativním stavu můžeme dokonce změnit své myšlení nebo dokonce pohled na život. Můžeme konečně pocítit štěstí. To totiž nepřijde, až doděláme školu, najdeme lepší práci nebo ideálního partnera. Štěstí má každý z nás v sobě, jen ho musí objevit.
Nemusíme odjet hned třeba do Peru, abychom se naučili meditovat. Dnes vám přinášíme jednoduchou techniku, kterou zvládnou jistě i začátečníci.

Najděte si tiché místo, kde vás nebude nikdo rušit, a kde se budete cítit dobře. Někomu může vyhovovat světlo, někomu pouze příjemné přítmí. Zapalte si svíčku, vypněte zvonek i telefon.

Před meditací nepijte kávu ani alkohol, ale napijte se čisté pramenité vody, ale ne moc, abyste neměli potřebu chodit na toaletu. Můžete sedět nebo ležet, hlavně, aby vám bylo příjemně a cítili jste se v klidu. Pokud ale ležíte, musíte počítat s tím, že vás bude přemáhat spánek. Pokud sedíte, nohy opřete o zem, ruce položte na kolena nebo stehna a dejte je tak, aby se vám sedělo pohodlně. Seďte rovně, nehrbte se, jinak budete myslet na bolest zad a nedokážete se uvolnit.

Zhluboka dýchejte. Nádech a ještě větší výdech. Zavřete oči a s každým výdechem prociťujte pocit uvolnění. Uvolňování můžete zopakovat. Poté dýchejte pomalu a na svůj dech se plně soustřeďte. Pokud vás začnou obtěžovat myšlenky, nesnažte se je za každou cenu zaplašit. Jen je pozorujte. Můžete si také vytvořit afirmace, které si budete opakovat. Např.: „Cítím se velmi dobře“ nebo „Mám se výborně a mám výbornou náladu“ apod. Začínejte zhruba dvaceti minutami a poté se pomaličku navracejte do bdělého stavu. Po meditaci hodně pijte.

Článek pro vás připravila astroložka Karmen.

Chcete se dovědět více?

Zavolejte našim poradcům na tel: 906 707 707

Letní slunovrat - léto je konečně tady! Letní slunovrat - léto je konečně tady!

Přichází čas nejdelších dnů a nejkratších nocí, a to je magický čas zasvěcený lásce! ...

Celý článek »